עדשות לעיניים: על איכות לא מתפשרים

עדשות מגע
עדשות מגע לעיניים מאפשרות לאדם הזקוק למשקפי ראייה להימנע מאי הנעימות והסרבול שבהרכבת משקפיים לאורך כל שעות היום. הן מאפשרות לשמור על המראה הטבעי של הפנים, ומונעות תופעות לא נעימות המאפיינות הרכבת משקפיים כגון הותרת סימנים באזור האף והאוזניים, והיווצרות אדים על העדשות. בבחירת עדשות, חשוב להקפיד על בחירת עדשות איכותיות, לשמירה על אחד האיברים יקרי הערך ביותר בגוף – העיניים.

עדשות מגע לעיניים

השימוש בעדשות מגע נעשה באמצעות שמירת עדשות מגע לעיניים בסביבה נוזלית, למניעת התייבשותן. בנוסף לכך,  הרכבתן על העין צריכה להיעשות בצורה זהירה ומדויקת. לאחר הרכבתן, ניתן ליהנות מראייה צלולה ונוחה לכל אורך שעות היום, בין אם מדובר בעדשות רגילות, עדשות צבעוניות לשימוש קבוע או עדשות צבע חודשיות. 

בעת הרכבת עדשות מגע לעיניים באופן קבוע, חשוב להקפיד להוריד אותן לפני השינה, על מנת שלא יתייבשו או יידבקו אל גלגל העין ויגרמו לכאבי עיניים וכאבי ראש. הנחיה זו נכונה הן בנוגע להרכבת עדשות צבעוניות או עדשות לפורים. 

ממה עשויות עדשות המגע

ישנם שני סוגים של עדשות מגע לעיניים. הסוג האחד הוא של עדשות מגע קשות העשויות זכוכית והסוג השני הוא של עדשות מגע רכות העשויות חומר גמיש. עדשות מגע קשות עשויות מזכוכית או חומר קשיח אחר והן נועדו לשימוש ממושך וקבוע. עדשות מגע רכות מיוצרות מחומר גמיש אשר קרוי הידרוג'ל. חומר זה מאפשר העברת חמצן אל העין בשל אחוז גבוה של  מים אותם הן מכיל. 

כמו כן, ישנן עדשות מגע רכות אשר עשויות מחומר איכותי יותר בשם סיליקון הידרוג'ל. חומר זה מאפשר זרימת חמצן אל העין ברמה גבוהה יותר מזו של עדשות ההידרוג'ל הרגילות. עדשות ההידרוג'ל והסיליקון הידרוג'ל אינן מיועדות לשימוש קבוע הנפרש על פרק זמן שאורכו יותר משנה. 

קטגוריות של עדשות מגע רכות

עדשות מגע לעיניים ניתנות לרכישה בכמה קטגוריות, כאשר החלוקה לקטגוריות נעשית לפי מידת עמידות העדשה ביחס לשימוש חוזר. סוג אחד של עדשות מגע לעיניים הוא עדשות יומיות, סוג שני הוא עדשות דו שבועיות, סוג שלישי הוא עדשות חודשיות, סוג רביעי הוא עדשות תלת חודשיות וסוג חמישי הוא עדשות שנתיות. 

עדשות מגע יומיות

עדשות מגע יומיות הן עדשות עדינות והן אינן מיועדות לשימוש חוזר. יש להשליך אותן בסוף היום שבו נעשה בהן שימוש. ניתן להוריד את עדשות המגע היומיות במהלך היום, לשמור אותן במתקן לעדשות המכיל נוזל לאחסון עדשות, ולעשות בהן שימוש נוסף במהלך היום. רצוי לאחוז אותן בעדינות בשלב ההרכבה וההורדה, על מנת שלא יסבלו מקרעים או שפשופים. 

עדשות דו שבועיות

מי שחפץ ברכישת עדשות מגע לעיניים שהן בעלות עמידות גבוהה מזו של עדשות יומיות, יכול לרכוש עדשות מגע דו שבועיות. עדשות אלו מאפשרות ליהנות מתחלופה גבוהה של עדשות מצד אחד, אך ללא העדינות המאפיינת עדשות מגע יומיות והצורך להצטייד מראש בדי והותר עדשות, היות שאין אפשרות לעשות שימוש בעדשות היומיות מעבר ליום שבו הן נפתחו לשימוש. 

עדשות חודשיות

הקטגוריה הבאה בטווח השימוש בעדשות מגע לעיניים היא הקטגוריה של עדשות חודשיות. עדשות אלו הינן עמידות יותר מעדשות מגע יומיות או דו שבועיות. את העדשות החודשיות יש לאחסן במהלך הלילה במתקן לשמירה על העדשות, תוך שימוש בנוזל מוכר ואיכותי, למניעת התייבשות העדשות והפסקת השימוש בהן בטרם חלוף חודש מלא. 

עדשות תלת חודשיות

קטגוריית הביניים אשר מאפשרת החזקה של עדשות המגע לפרק זמן ארוך יותר היא הקטגוריה של עדשות מגע תלת חודשיות. עדשות מגע אלו מיועדות למי שחפץ בפתרון קבוע אשר אינו מצריך הצטיידות בעדשות מגע חדשות והחלפתן באופן תדיר.

עדשות שנתיות

עדשות שנתיות מספקות פתרון ארוך טווח למי שאינו מעוניין בבקרה תכופה על תחלופת העדשות, בדומה למי שמרכיב משקפיים באופן קבוע. היתרון שבשימוש בעדשות מגע שנתיות, הוא בהיותן עמידות יותר לשימוש ביחס ליתר העדשות. החיסרון מנגד, הוא הצורך להחליפן טרם מלוא שנה שלמה ללא מיצוי המחיר ששולם עליה, במקרה של שריטה או שפשוף על גבי העדשה. 

עדשות לפי מספר

כל סוגי העדשות נמכרות על פי מספר המייצג את מגבלות הראייה של העין. המספר המייצג את מגבלת רוחק או קוצר הראייה הוא בעל קידומת חיובית או שלילית. קידומת שלילית מייצגת את טווח בעיית קוצר הראייה של העין וקידומת חיובית מייצגת את טווח בעיית הראייה למרחק. מספר זה ניתן לכל אדם בעל קושי בראייה, במסגרת בדיקה המבוצעת על ידי אופטומטריסט מוסמך. 

עדשות צבעוניות

לצד האלמנט הטיפולי הטמון בשימוש בעדשות, דהיינו טיפול בבעיית ראייה, ניתן לעשות שימוש בעדשות גם למטרות קוסמטיות. כיום ניתן לרכוש עדשות צבע חודשיות או עדשות צבע שנתיות, וכל זאת כאשר אין הכרח כי העדשה תוכן על מנת לשפר את הראייה, וניתן לקנות עדשות צבעוניות שכל תכליתן היא טיפוח המראה חיצוני.

ניתן להרכיב על העיניים עדשות צבעוניות חודשיות באופן מתחלף או קבוע, והיותן של עדשות צבע חודשיות עמידות לשימוש לטווח של חודש, מאפשר אחסון שלהם במתקן האחסון לעדשות הכולל נוזל עדשות בזמן הרכבה של עדשות צבע חודשיות בצבע אחר. חברת לאש קוסמטיקס מתמחה בהתאמת עדשות צבע חודשיות ללקוחות החפצים בקניית עדשות צבעוניות עם מספר או ללא מספר. 

עדשות לפורים

אחד השימושים הפופולריים של עדשות צבעוניות הוא בתור עדשות לפורים. עדשות לפורים ניתנות לרכישה באופן ממוקד לשימוש קצוב למשך החג בלבד. עדשות לפורים הן בעלות מגוון צבעוני רחב מאוד. ניתן לרכוש עדשות לפורים המשתלבות עם תחפושת של נמר, עדשות לפורים המשתלבות עם תחפושת של יצור מפחיד, או עדשות לפורים עבור דמויות מסרטים מפורסמים. 

בחירת עדשות מגע איכותיות

המפתח לשמירה על העיניים הוא בבחירת עדשות צבעוניות, עדשות לפורים, או עדות רגילות העשויות מחומר איכותי אשר מאפשר זרימת חמצן אל העין לכל אורך השימוש בה. עדשות המגע הן חומר חיצוני לגוף אשר נמצא במשך מספר רב של שעות בצמוד לאחד האיברים החיוניים והחשובים ביותר בגוף האדם. מסיבה זו, אין מקום להתפשר על פחות מעדשות הטובות ביותר.

ניתן להתרשם מאיכות יצרנית עדשות צבעוניות כגון עדשות צבע חודשיות, על בסיס המלצות, או לחילופין על יסוד רכישת עדשות קצרות מועד המשווקות על ידי אחת החברות כגון עדשות דו שבועיות או עדשות חודשיות, ובמידה שהשימוש בעדשות רגילות או עדשות צבע חודשיות הוא נטול כאב, ניתן לעבור בהדרגה אל עדשות צבע חודשיות בעלות טווח עמידות גבוה יותר.  

בחירת נוזל איכותי לשמירה על העדשות

השומר הצמוד של עדשות רגילות או עדשות צבעוניות, בו הן נמצאות לפחות מספר שעות בכל יממה, הוא המתקן אשר מכיל נוזל עדשות – מחסנית אופטית לעדשות. נוזל זה הוא החומר השומר על העדשה לחה ומונע ממנה להתייבש ולהיסדק. שמירה על עדשות צבע חודשיות לכל טווח השימוש המומלץ בה, טמון בהקפדה על בחירת נוזל עדשות איכותי והחלפתו במיכל האחסנה של העדשות נוזל מדי יום.

עדשות מגע – לבחור את מה שנכון לעיניים

בין אם מדובר ברכישת עדשות לפורים, רכישת עדשות צבעוניות לשימוש יומיומי או רכישת עדשות מגע לעיניים שהן שקופות וללא כל תוספת קוסמטית, רצוי לבחור עדשות מגע איכותיות העשויות מחומר המאפשר זרימת חמצן ברמה גבוהה אל העין.