עדשות מגע – איך אדע מה מתאים לי?

עדשות מגע
אנחנו רגילות לחשוב על עדשות מגע כפתרון ראייה למי שלא מעוניינת להרכיב משקפיים, אבל בשנים האחרונות שימוש זה הוא ממש לא היחיד שלהן.

עדשות צבע הפכו לאקססוריז אופנתי וייחודי שיכול לשדרג כל לוק וניתן להשתמש בהן בקלות. עדשות מגע צבעוניות מצטרפות לטרנדים בולטים בתחום היופי והטיפוח של השנים האחרונות, ביניהם הלחמת ריסים, לק ג'ל ועוד. אז איך תוכלי להתאים לעצמך עדשות צבע ואיך לרכוש אותן? יצאנו לבדוק ולעשות סדר.

מה הן עדשות מגע צבעוניות?

עדשות מגע צבעוניות הן עדשות בצבעים טבעיים שמטרתם להשתלב בעדשת העין שלך. הן מיוצרות ממרכיבים טבעיים שמאפשרים כניסת חמצן לעין ועל כן השימוש בהן יוצר נוחות מירבית. מטרתן לרענן את המראה שלך ולאפשר לך לבחור גוון צבע שונה מהגוון הטבעי של העין שלך. 

עדשות צבע יכולות להגיע גם עם מספר ראייה, וכך גם מי שמרכיבה עדשות מגע רגילות למטרות ראייה תוכל להשתמש בעדשות צבע בכדי לשלוט בצבע העין שלה. 

באיזה צבעים מגיעות עדשות מגע צבעוניות?

בימינו קיים מגוון רחב של עדשות מגע צבעוניות, שמטרתן להתאים את עצמם לפנים, לצבע העור ולצבע השיער שלך. יש עדשות בגווני חום, מצבעי דבש בהירים ועד חום שוקולדי. קיימות עדשות כחולות, בצבעי שמיים או אוקיינוס. בנוסף יש גם עדשות בגוונים ירוקים ואפורים. ניתן לבחור צבע אחד שילווה אותך לתקופה או להחליט לגוון כל כמה זמן.

למשתמשות בעדשות צבע בפעם הראשונה מומלץ לבחור בהתחלה בגוונים עדינים וניטרליים שדומים לגוון העין האמיתי, ואחרי בדיקת התאמה זו ניתן כמובן להתקדם ולהעיז יותר.

איך משתמשים בעדשות מגע צבעוניות

השימוש בעדשות מגע צבעוניות דומה לשימוש בעדשות מגע רגילות. את העדשות יש להרכיב בכל אחת מהעיניים באמצעות מקלון סיליקון ייעודי. בסוף שימוש יומי יש להוציא אותן ולשים בתוך המחסנית הייעודית ביחד עם תמיסת הניקיון. יש להשתמש בערכת העדשות שמגיעה ביחד עם העדשות כדי לשמור עליהן. רוב העדשות הן לשימוש חודשי אך קיימות גם עדשות חד פעמיות לשימוש יומיומי.

מה היתרונות והחסרונות של עדשות מגע צבעוניות?

יתרון משמעותי של עדשות מגע צבעוניות הוא שהן לא דורשות התעסקות רבה מדי כדי לשדרג את המראה שלך, בניגוד לזמן הארוך שלוקח בדרך כלל כשאת מאפרת את עינייך. יתרון נוסף הוא שיש לך שליטה על אלמנט בפנים שלך שלא חשבת שיש לך עליו שליטה עד כה. צבע העיניים מלווה אותנו מלידה, ולמדנו להתרגל ולחיות איתו. עדשות מגע צבעוניות מחזירות את הכדור לידיים שלך.

עוד ניתן לספר הוא שכל הגוונים הם עדינים ומטרת עדשות המגע להשתלב בעדשת העין הטבעית שלך ולא להיראות מלאכותיות. טכנולוגיית ההדפס הייחודית מאפשרת לכל גוון להיטמע בתוך העין. בנוסף, המחסניות לאחסון העדשות יכולות להיות גם כן אביזר כיפי! הן מגיעות בעיצובים וצבעים מגוונים ותוכלי לרכוש לעצמך מחסנית ייחודית שתבטא את האישיות שלך. אף על פי כן, קיים חסרון לעדשות צבע, והוא החסרון שמתלווה לכל מי שמרכיבה עדשות מגע, בין אם למטרות אסתטיות ובין אם למטרות ראייה. לעיתים חלק מהמשתמשות עלולות לפתח תגובות אלרגיות או דלקות, שנובעות מחוסר סטריליות או מהמבנה הגנטי של העין. במידה וזה קורה יש להוריד את העדשות באופן מיידי ולפנות לרופא עיניים מומחה לאבחנה ולטיפול.

כיצד לשמור על בריאות העיניים ועל עדשות מגע

כדי לשמור על העיניים שלך ועל עדשות הצבע יש לבצע את פעולת הרכבת העדשות והורדתן באופן סטרילי. כלומר, יש לשטוף את הידיים לפני כל שימוש, להקפיד להשתמש בתמיסת הניקיון להורדת משקעים ושומנים ולא להרכיב את העדשות יותר ממספר השעות שרשומות בעלון השימוש. כדאי גם להימנע ממגע עם העיניים במהלך היום.

בנוסף, יש לבדוק את תוקף העדשות שרשום על כל חפיסה, וגם לבדוק שעדשות המגע שאת רוכשת הן איכותיות ואושרו על ידי משרד הבריאות. דבר חשוב נוסף שיש לעשות כשאת משתמשת בעדשות מגע באופן קבוע הוא להגיע לבדיקה תקופתית אצל רופא עיניים כדי לוודא שלא נוצרו לך דלקות, תגובות אלרגיות או כל דבר שעלול לפגוע בעיניים שלך.

איזה מוצרים נוספים קיימים לשדרוג מראה העיניים שלי?

חוץ מעדשות צבע רגילות, קיימות גם עדשות צבע פרועות יותר, שיתאימו לחג פורים או למסיבות מיוחדות. ניתן למצוא עדשות בצבעים בוהקים כמו אדום או שחור ואפילו עדשות עם הדפסים מדליקים כמו להבות או ספירלות. עדשות אלה ייצרו לוק מפתיע שיגרום לכל האנשים מסביבך להבחין בך.

כמובן, יש דרכים נוספות להבלטת העיניים שלך. ריסים הם אלמנט משמעותי באיפור העיניים וטיפוח נכון שלהם יגרום לעיניים שלך להיפתח החוצה. אפשר להשתמש במסקרה לצביעת הריסים או בהלחמת ריסים ליצירת קו ריסים מלא ושופע יותר.

בנוסף, אפשר להשתמש בצלליות לעפעפיים, אייליינר להארכת קו העין או מסרק גבות להדגשת הגבה. מסרק גבות יכול לתרום רבות למסגור העיניים שלך ובעזרתו אפשר ליצור לוק דרמטי, אלגנטי או טבעי, תלוי בדרך שתבחרי להשתמש בו.

איפה ניתן לרכוש עדשות מגע צבעוניות?

ניתן לרכוש עדשות מגע צבעוניות בכל רשתות הפארם, חנויות האיפור השונות וגם באופטיקות. אפשר למצוא אותן גם באתרי אונליין ברשת, שם תהליך הרכישה הוא נוח ויעיל ודרכם העדשות יגיעו אלייך במהירות עד פתח הבית.

לסיכומו של דבר

עדשות מגע צבעוניות הן דרך פשוטה ומקורית לשדרג את המראה החיצוני שלך. ניתן לרכוש עדשות אלה בקלות ולבחור את הגוון שלהן כראות עינך. יש להשתמש בעדשות אלה לפי ההוראות המפורטות בעלון המצורף לעדשות כדי לשמור על בריאותך ועל שלמות העדשות לאורך תקופה. זכרי, לעדשות יתרונות רבים – מבחינת מראה ושיפור הראייה, אך חשוב לנהוג בהן בזהירות, כי אחרי הכל מדובר בעניים שלך.