סוגי עדשות צבע לעיניים והדרך הנכונה להשתמש בהן

מה כבר לא נאמר על זוג העיניים שלנו? שהן חודרות, שהן יפות, שהן החלון לנשמה, שהן מעידות על פיקחות, על אדיבות, על רגש, ובעיקר שהן אחד האיברים החשובים ביותר שלנו המעניקים לנו את חוש הראייה. עממה, אם נודה רגע באמת, כולנו מידי פעם מדמיינים איך נראה עם צבע עיניים שונה, וכולנו מתלהבים מ"הדשא של השכן" (צבע עיניים שונה ממה שנתן לנו הטבע) כי זהו טבע האדם. ובכן, בימינו כבר לא צריך לדמיין ואפשר ליהנות מעדשות צבע איכותיות במגוון צבעים שונים, כך שכולם יכולים ליהנות מעיינים כחולות, חומות, ירוקות, דבש וכדומה. אז מהן עדשות צבע וכיצד נתאים אותן לסוג העיניים שלנו?

התאמת עדשות צבע לעיניים

התאמת עדשות הצבע לעיניים שלנו זה חשוב גם בפן האסתטי וגם בפן הבריאותי. בפן האסתטי, עדשת צבע יכולה לחולל שינוי משמעותי בוויז'ואל הכולל שלנו, וכמובן שהמטרה היא שינוי מחמיא, לא כך? לכן, כאשר אתם בוחרים צבע עדשה מאוד מומלץ להתאים אותו למבנה העין, לגוון העור, וכמובן לגווני האיפור. באופן טבעי צללית שמאוד החמיאה לגוון אחד, לא בהכרח "תעשה את העבודה" עם גוון אחר. בפן הבריאותי, מאוד חשוב לקחת בחשבון את הרגישות של העיניים שלכם ובמידה והנכם בעלי נטייה לדלקות עיניים או לחילופין מרגישים שהעדשה "נדחית" על ידי העין, יש להסיר אותה מיד. עם כל הכבוד ליופי וטיפוח, בריאות לפני הכול.

סוגי עדשות צבע

לעדשות צבע יש כמה וכמה סוגים, והמומלצות ביותר הן עדשות צבע שנתיות ועדשות צבע תלת חודשיות, כאשר ההבדל העיקרי זה העמידות שלהן, וטווח שימוש ארוך יותר (בניגוד לעדשות יומיות חד פעמיות שיש להסיר מין העין לאחר כמה שעות!). מעבר לכך, יש סוגים שונים של צבעים כאשר לכל צבע יש מבחר גוונים.

עדשות צבע לעיניים- החשיבות של איכות ותחזוקה נכונה

עוד שעדשות צבע הן אינן המצאה חדשה, במהלך השנים העדשה הצבעונית עברה לא מעט שדרוגים ופיתוחים במטרה להעניק מראה טבעי יותר למשתמש ולאורך זמן רב יותר (בניגוד לשנים קודמות שבהן היה צריך לזרוק את העדשות לאחר שימוש אחד בלבד). כמו כן, בימינו, לא רק שניתן ליהנות מעדשות צבעוניות לטווח ארוך, אלא גם ניתן לשלב בהן מספר ראייה ולהשתמש בהן כתחליף למשקפי ראייה. יחד עם זאת, כיוון שמדובר בעיניים, שהן איבר מאוד רגיש וחשוב ,זה מאוד חשוב להקפיד על עדשות מגע באיכות גבוהה העשויות מחומרים המאושרים על ידי משרד הבריאות ושאינם יגרמו לדלקות עיניים או חלילה לנזקים חמורים יותר.
תחזוקת העדשות היא קריטית ויש להקפיד על:

  1. שטיפת הידיים לפני מגע עם העדשות.
  2. אחסון במארז העדשות בלבד.
  3. שימוש בתמיסות ייעודיות לחיטוי העדשה.
  4. יישום נכון על העין, ובעדינות.
  5. יישום העדשות לפני שימוש באיפור.
  6. שימוש אישי בלבד (לעולם אין לתת לאחרים להשתמש בעדשות).